14 травня 20р. урок з укр.літератури для 5 Б класу
Тема: Микола Вінграновський "Сіроманець". Гармонія людини й природи в повісті.
Мета: Розкрити гармонію людини й природи в повісті М.Вінграновського "Сіроманець";розвити образне й критичне мислення,уміння оцінювати вдачу людей з огляду на їхні вчинки;удосконалювати навички визначення художніх виражальних засобів,виховувати любов до природи.
Вивчення нового матеріалу.
*Відповісти на питання!
-Назвіть імена всіх героїв першої частини повісті.
-Кому належать слова "Старе і хворе!..-Чом він тебе не з"їв, коли ти ще було молоде!"? Як вони характеризують персонажа?
-Кому належать слова "І воду, і землю, і звірів треба оберігати"?Як вони характеризують героя?
-Хто з героїв твору ставиться до Сіроманця вороже?
-Чи можна вважати,що батько Сашка не любить Сіроманця?
-У якому епізоді повісті Сашко проявив неабияку сміливість?
*Спостереження за красою природи в повісті.
-Випишіть із першої частини повісті найкрасивіший ,на вашу думку,опис природи(пейзаж).
*Визначити художні засоби у творі (персоніфікація,епітет,,порівняння,метафора).
Домашнє завдання.
*Записати у три колонки сполуки слів:1)епітети;2)порівняння;3)персоніфікації.
Тоненька хварина;хмарина, наче капустяний листок;ліс спав;над фланелевими снігами;здригнувся,як від пострілу;ліс дрімав;білі айсберги;яр дихав будяками;язичище горить,як черінь.
* Прочитати другу частину повісті М.Вінграновського "Сіроманенць".
Коментарі
Дописати коментар