7 травня 20 р. урок з укр.літератури для учнів 5Б класу


Усі люди красиві,як добрі..
Гр.Тютюнник
                     
                       
                    Григір Тютюнник "Дивак"

Тема: Гідна поведінка Олеся  як позиція особистості в оповіданні Гр.Тютюнника "Дивак"

Мета: розкрити тему оповідання,роль описів у творі,конфлікт між добром і злом;продовжити роботу над змістом твору; з"ясувати роль описів природи,їх точність ,лаконізм;виховувати любов до природи,збагатити словниковий запас учнів.

                                                                 Зміст уроку

1. Запитання для обговорення:
-Як ви думаєте,чи актуальні нині такі поняття,як сердечність,душевна щедрість ,любов до ближнього,доброта? Наведіть конкретні приклади з літератури,художніх фільмів,мультфільмів. Які слова -антоніми відповідають цим поняттям?Як би ви поставилися до Олеся,якби він був вашим однокласником? Яким ви назвете вчинок хлопчика в ситуації,коли його вдарив Федько:безхарактерним,слабким,бо не зумів дати здачі товаришеві,чи мудрим,урівноваженим, бо не все вирішується кулаками?Як би ви вчинили в такій ситуації? У чому полягає індивідуальність ,неподібність образу Олеся з іншими персонажами? Висловіть власну ставлення до героя.

2.Вибіркове читання тексту.
Знайдіть портретні характепристики Олеся. Відшукайте у тексті місця,де описані вчинки персонажа,думки хлопчика,ставлення його до навколишнього світу,інших персонажів до Олеся.З"ясуйте,як, на вашу думку,автор ставиться до свого героя.

3.Характеристика образу Олеся.
-Чим вас зацікавив Олесь?Що це за хлопчик?Які його інтереси?Чому,на вашу думку,ровесники насміхалися над ним?Як ставилися дорослі до хлопчика?Чому хлопчика в селі називали  дивак?
-Знайдіть у тексті й прочитайте місця,де люди називають Олеся диваком. Чи справді він такий дивний хлопчик? Чим він відрізняється від своїх ровесників?Що вас приваблює в Олесеві?Які рниси характеру властиві хлопчикові?

4. Складання плану характеристики героя.
                                                     План
                         1.Зовнішність Олеся.
                         2.Чим цікавиться хлопчик.
                         3.Ставлення героя до природи.
                         4.Характеристика вчинків Олеся.
                         5.Ставлення до нього інших людей.
                         6.Ставлення автора до інших героїв.

*Закріплення вивченого матеріалу стр. 221-222

5. Підсумок уроку.
-Чому на вашу думку,оповідання має назву "Дивак"? У чому полягає індивідуальність образу Олеся,його пізнавальне,виховне значення?



*Домашнє завдання.
Написати міні-твір "Неповторність образу Олеся".




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тема:"вставні слова,словосполучення, речення,вставлені конструкції. Тренувальні вправи

Тестові завдання для 8го класу.

27 березня урок з української мови для 8Б,8В класів