16 квітня 2020р.Урок з української літератури для учнів 5Б класу

Тема: Максим Рильський. Уміння бачити красу рідної природи у віршах "Дощ","Осінь-маляр із палітрою пишною"



               М.Рильський | Тест з української літератури – «На Урок»    М.Рильський."Дощ..."


1,Перевірка домашнього завдання. Мелодійність віршів Т.Шевченка,П.Тичини.
*Складання таблиці в робочому зошиті.
                                                     
                                                           Поетичні засоби мови
                                                                             /
                                                                       Тропи

        Прості                                                                                                    Складні
                                                             
епітет     порівняння                                                             метафора   гіпербола    літоти        


2. Визначення художніх засобів віршів Т.Шевченка та П.Тичини.
1. "Вітер з гаєм розмовляє,шепче з осокою"(персоніфікація) .
2." І сонце гляне" персоніфікація).
3" Душа моя сонця намріяла"(персоніфікація).
4. "Щось мріє гай"  (персоніфікація).
5. "Пограються добрі люди, як холодні хвилі"(порівняння,епітет).
6." Над водою гне з вербою червону калину"(постійний народний епітет)
7."Нащо мені чорні брови,нащо карі очі,нащо літа молодії,веселі дівочі?"(постійний народний епітет)
8."Вітре буйний! Ти з морем говориш..."(епітет,персоніфікація)
9. " І світ ясний,невечірній,тихо засіяє"(епітет)
10. " І мене в сім"ї великій, в сім"ї вольній,новій,не забудьте пеом"янути незлим, тихим словом (епітети)
11."Під тихий шепіт трав голублячий"(епітети)
12."Шелестить пожовкле листя,гаснуть очі"(метафора)
13."Горить-тремтить ріка,як музика" (метафора,порівняння)
14."Там степи,там могили,як гори"(порівняння)


*Вивчення нового матеріалу.
1)Ознайомлення з постаттю письменника. Опрацювання статті підручника стр.212
2) В зошит план-конспект
3) Робота над віршем "Дощ"(читання вголос)
-Доведіть,що вірш належить до ліричних творів.
-З чого видно,що ліричний герой захоплюється цим явищем природи;
-Кого(що)названо гостем у вірші.

*Визначення художніх засобів.
-Знайдіть ужиті в переносному значенні слова,епітети
*Робота над віршем "Осінь-маляр із палітрою пишною"
*Бесіда за змістом вірша.
-Чим ця поезія близька до малярства;
-стр.213 роздивіться репродукцію С.Шишки "Осінь"і скажіть,яких кольорів з вірша "Осінь-маляр..."у ній немає;
-Прокоментуйте останні два рядки вірша;
-стр.214 питання №7 підкресліть дієслова,що є персоніфікація (письмово);
-Які епітети автор використав для опису осені?


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ!
Вивчити на вибір вірш М.Рильського
Стр.214 № 1,3 тести(письмово),№12(письмово) 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тема:"вставні слова,словосполучення, речення,вставлені конструкції. Тренувальні вправи

Тестові завдання для 8го класу.

27 березня урок з української мови для 8Б,8В класів