8 квітня 2020 урок з укр.літератури для учнів 8В класу

8 квітня 20р.

Тема: Володимир Дрозд "Білий кінь Шептало". Проблема людини в суспільстві,її свободи і неволі,особистості натовпу ,дійсності й мрії.

Завдання-мета: Розвивати вміння аналізу тексту, визначати проблеми в творі використовуючи підгрунтя в біографії письменника.

Дати відповіді на питання в зошиті:

1. Чому дитинство В.Дрозда можна знімати лише на чорно-білу платівку?
2. Хто з рідних письменнника навчив дітей дивитися на світ розплющеними очима,бачити в ньому те,що дає сили жити й вірити в людей?
3. Чому Володимир не огтримав документа про середню освіту?
4. Хто з рідних письменника випробовував літаки ,був майстром по дереву?
5, З якої причини В.Дрозда не повинні були призивати до армівї?
6. Ірина Жиленко-це...
7. У своїх творах В.Дрозд олюднюва...? (стр.251)
8. Риси характеру письменника (був...)

Дискусія:

- як ви розумієте в епіграфі вислів Дрозда
- прокоментуйте метафори "Тремтлива  ілюзія волі, влади.."
- чому автор щодо ілюзії використовує епітет "тремтлива"?
- доберіть синоніми до епітета "тремтлива"

 Діалог із текстом стр.258!

!!! Символ білого коня в українській і світовій міфологіях . Чорний кінь- негативне значення,білий кінь був при храмі - бога земних плодів і воєнної здобичі,належав божеству,годувати його і сідати на нього міг тільки жрець;слугував кінь для пророкування перед початком великої справи. На білому коні їхати верхи -щастя,на буланому - слабкість. Коли сняться білі коні-це до смерті. В образі білого коня деяким людям навіть з"являється скарб.

Аналіз оповідання

1.Роль позасюжетних елшементів( авторських відступів,описів,епіграфів,присвят,назва твору)..
2. Прокоментуйте назву твору
3. Чи може "шепотіти"білий кінь?
4. Яке підгрунтя закладається в конфлікт і зміст твору 

  Образ білого коня Шептало

Дійсність                                                                                        Мрії                                                                             
-Соромився упряжі становища                                 - Він у своєму приниженні гостро,солодко
робочої худобиниЯ,яку вільно запрягати,               звеличувався(його ,білого коня,загнуздано,
поганяти,стьобати батугом..                                     заковано в хомут); хай буде соромно людям,
-Після водопою на нього надінуть                            які те вчинили..
хомута,запряжуть і завтра і до смерті..                   - Досхочу може тішитися уявою,що це він,
-Він усе забуває, окрім одного:                                  білий кінь жене до водопою і сірих,
тремтливої ілюзії ,волі та влади..                              і вороних,і гнідих , і перистих..
-дитинство пахло молоком та конюшиною..           - Сам ні від кого не залижить і нікому не  
-він так і не підійшов до корита,хоч                          кориться..
дуже хотів пити,але штовхатися зараз                     - мати його розповідала про гордих білих
між пітних тіл було понад його силу..                      коней-його дідів та прадідів..
-Вирвав кінець повода,
дико звівся на задні ноги                                          - П"янкий дух забутої волі крізь сотні                                                                                                     поколінь білих коней сколихнув Шептала..
                                                                                     - Цієї хвилини він був справжнім білим                                                                                                 конем, відважним та одчайдушним, як його
                                                                                       далекі предки..

                                   Випишіть з тексту афористичні вислови. Усно поясніть їх.

"супроти вітру довго не пробіжиш,і розумніше до часу прокинутися скореним ,лишившись у душі вільним, аніж бути скореним насправжки";"тремтлива ілюзія волі та влади"; "п"янкий дух забутої волі"..


Д.З.

Письмово відповісти на питання:
- Висловіть власні міркування щодо проблеми людини в суспільстві,причин її знеособлення в ньому,підстав відчувати себе вільним або невільним (7-10 речень).


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тема:"вставні слова,словосполучення, речення,вставлені конструкції. Тренувальні вправи

Тестові завдання для 8го класу.

27 березня урок з української мови для 8Б,8В класів