22 квітня урок з української літератури для учнів 8Д


Тема.  Юрій Винничук «Місце для дракона». 

Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви поета: продовжити роботу над змістом твору, удосконалювати навички коментування сюжету, вміння переказувати найвагоміші епізоди, пояснювати підтекст твору, розвивати критичне мислення,вміння  оцінювати людські думки й вчинки, висловлювати власні думки про добро і зло, вірність і зраду в сучасному світі, сприяти вихованню кращих людських рис, почуття справедливості й рівноправності.

Тип уроку:    закріплення та застосування знань, умінь та навичок.

                                             Хід уроку:
Літературний диктант
1. Де відбуваються події, описані в повісті-казці? (Люботинське князівство).
2. Коли  відбуваються події? (Середньовіччя)
3. З ким із персонажів твору ми знайомимось найперше? (Князем Люботинським).
4. Які сни бачив князь Люботинський лише в полудень? (Переможні походи, руїни здобутих фортець).
5. З якою проблемою зіткнувся князь? (Потрібно дочку видати заміж).
6.  На березі якої річки бачили дракона?  (Бистриці).
7.  Як звати головного героя твору? (Грицько).
8.  Скільки було років драконові» (Вісім)
9.  Хто дав йому таке імя» (Пустельник)
10 Чому пустельник дивувався з дракона?  (Бо той харчувався рослинами, мав добре серце).
11. Про яку послугу попросив дракон Пустельника?  (Навчити його грамоти).
12. Який талант мав Грицько? (Писав вірші).
13. Чи мав дракон товаришів? (Так).
14. Чому князь подружився з драконом? (Щоб викликати його на бій)
15. Як Настасія називала дракона? («Великим метеликом»)
16. Хто такий пан Лаврін? (Лицар, якого цікавили лише подвиги).
17. Як лицарі вирішили виманити дракона? (Вони розвели багаття перед печерою).
18.  Хто вбив дракона? (джура Лавріна)
Зачитування складених учнями сенканів
Сенкан  - це вірш який складається з 5рядків
1- тема (іменник)   
2- опис теми (2 прикметники)
3- дія пов’язана з темою (3дієслова)
4- фраза переважно з 4слів, висловлює ставлення до теми
5- ніби висновок (1слово,синонім до слова( теми)


Дракон
Вірний, щирий (безкорисливий, чесний, доброзичливий, турботливий, чуйний,
привітний, довірливий, м’якосердий)
Захоплює, розмовляє, надихає( облагороджує, читає)
Не бажає нікому робити зла ( Навчає любити всіх навколо)
Добро (любов, життя, творча натура)
Пустельник
Мудрий, добрий (розумний)
Навчає, переконує, пояснює (співчуває, роздумує, розуміє)
Піклується про дракона Грицька (намагається переконати дракона в хибності його
рішення)
Мудрість (розум, наставник, учитель)
Князь
Байдужий, егоїстичний (жорстокий, безликий, підступний)
Втерся в довіру, не знаходить спокою (дотримується традицій, мучиться
Піклується про майбутнє своєї держави (Турбується про доньку та державу)
Зло (брехня, егоїст, обман, зрада, сіра душа)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.
Слово вчителя.    (Презентація слайд 1)
Сьогодні  ми продовжимо працювати над твором письменника, який все своє життя 
відстоює ідеали добра і любові, благородні людські почуття, розглянемо основні поняття етики – добро і зло, спробуємо довести, що добро – найвища цінність. Сподіваюся, що сьогоднішній діалог змусить вас замислитися над питаннями, які
турбують не одне покоління: добро і зло, вірність і зрада, окриленість душі та сіра буденність
IVСприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу.
Вступне слово вчителя
Життя… Таким коротким воно здається для кожної людини. А як багато хочеться  зробити! Ще маленькою людина прагне самоутвердитися, пізнати нове, цікаве, корисне, розібратися, що таке добро і зло. Дійсно, людина сама визначає власні
бажання.  У сучасному світі кожен намагається протистояти лиху, кривді, жорстокості
захищаючи добро, правду, справедливість.  Саме такими  є дракон Грицько та
Пустельник. Але є й ті, що живуть за іншими принципами, які здатні обманути,
втертися в довіру, згодом і зрадити.
Словникова робота   (Презентація слайд 2)
Добро – усе позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям.
Зло – щось погане , недобре; антонім до слова ,, добро
«Доміно» (робота в зошитах)
Складіть доміно, добираючи синоніми до слів «добро», «зло».
Добро – вірність, ввічливість, щирість, працьовитість, любов, терпіння, турбота,
допомога, чуйність, прихильність, ласка, привітність, співчуття, щедрість…
Зло – жорстокість, боягуз, егоїзм, грубість, зазнайство, скупість, заздрість, ворог,

злочин, ненависть, вбивство, брехня, гординя, злість, ревнощі…

Домашнє завдання
*Діалог із текстом стр.288-289 питання з 1 по 22
*Питання № 21 (письмово).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тема:"вставні слова,словосполучення, речення,вставлені конструкції. Тренувальні вправи

Тестові завдання для 8го класу.

27 березня урок з української мови для 8Б,8В класів