27 квітня 20р.урок з укр.літератури для учнів 5Б
Тема: Протистояння добра і зла в оповіданні Є.Гуцало " Лось".
Мета: Розкрити тему оповідання,роль описів у творі,конфлікт між добром і злом;формувати розуміння ,відчувати повноту та радість життя,висловлені образним словом;удосконалювати вміння вібіркового читання;утверджувати доброту,любов,милосердя;сприяти усвідомленню необхідності турбуватися про довколишній світ;виховувати любов до природи.
З м і с т у р о к у:
Твори Євгена Гуцала-це завжди подорож у таємницю людської душі-зустріч із натурами чистими і нелукавими,пошуками добра й справедливості.
(Ю.Сердюк)
1) Підручник стр.203 ознайомлення з постаттю письменника Є.Гуцало
2) Робота над змістом оповідання "Лось",над розвитком образного мислення (епітети,порівняння,метафори,персоніфікація)
3) Аналіз твору з елементами вибіркового читання
- Яке враження справило на вас оповідання,у якій формі воно написано(у прозовій); твір за обсягом невеликий(до 10 сторінок) * середній -30-100 сторінок,а великий твір -понад 100 сторінок!; яка кількість дійових осіб ? скільки подій у житті героїв відображено у творі?-небагато; отже це оповідання - невеликий за обсягом прозовий твір,у якому відображено одну чи кілька подій із життя головної дійової особи чи кількох осіб за невеликий проміжок часу.
- Згадайте особливості будови оповідання?
-Тема-це те ,про що йдеться у творі,головна думка твору. Події розгортаються в такій послідовності: початок дії,розвиток подій,кульмінація, закінчення.
Крім того , в оповіданні наявні описи :портрет ,пейзаж,інтер"єр ,мова дійових осіб;роздуми героїв,авторські роздуми.
-Прочитати статтю оповідання стр.210
4)Опрацювання твору "Лось"
-стр.210"До речі..."
-Відгадати загадку : Хто на собі ліс носить?(лось,олень)
-Яке враження справило на вас оповідання?
-Чому сухий,різкуватий звук насторожив звіра?
-Знайдіть уривок про те, як лось тікав шуму (стр.203-204)
-Поясніть доцільність використання автором дієслів-синонімів: чигали,зрушив,побіг,поминув,опрямував,зупинився?
-Про яке життя нагадало тварині тріщання в хащах?(стр.204, 2й абзац)
-Яка місцевість змальована на початку твору?
-За допомогою яких художніх засобів описана улюблена поляна тварини( стр.204)
- Які звуки лунали в лісі?які запахи відчувалися?який колір переважав?
-Прочитайте опис сходу сонця. Що воно нагадало лосеві?
-Кого боявся лось?Яка біда спіткала його?як він боровся за своє життя?
-Про який випадок згадав лось у крижаній ополонці,що відчув?
-Прочитайте уривок про порятунок лося хлопцями. Що допомогло братам урятувати трварину?,що вони при цьому переживали?
-З чим порівнював лось річкову течію?(стр.206-207)
5) Опис лося:
-що особливого в його зовнішності?
-які художні засоби використовує письменник для увиразнення вигляду тварини?
-порівняйте цей опис з описом лося за довідником (рубрика "До речі"... стр.210) яка між ними різниця?
-У яких мовних стилях вони написані?(художньому і науковому)
-Яке ставлення автора до Лося простежується в описі тварини?
-Чи милується автор його красою?
-Які почуття викликає цей опис у вас?
-Чому, на вашу думку, письменник розповідає, про що думає,мріє лось ,які переживає почуття?з якою метою автор уводить у твір описи природи,тварини?
6) Підсумок уроку:
-Пояснення змісту епіграфа;
-Чого навчає нас оповідання(утверджувати доброту,любов,милосердя,турботу про довколишній світ(записати в зошит)
-Яе можна визначити тему твору(це оповідання про великий світ природи й місце людини в ньому)(зошит)
- Яка головна думка оповідання ? Як письменник показує конфлікт між добром і злом?
-Чи доводилося вам визволяти тварин із біди?
Домашнє завдання:
Поділити текст-оповідання на частини,дібрати до них заголовки(записати їх в зошит)!
Усна характеристика образів.
Стр.210-211 тести 1-3 (письмово)
Коментарі
Дописати коментар