6 квітня 20р.урок з української мови для учнів 8А класу

6 квітня 2020р.

Тема : Речення з відокремленими членами. Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. 

Мета: Дати учням поняття про відокремлення,з"ясувати, які члени речення можуть відокремлюватися;розвивати спостережливість,мислення,навички виразного читання речень з відокремленими членами речення. Виховувати любов до рідного краю.

Хід уроку. Робота над темою. 

                                                      Вправа на спостереження.

- Порівняйте речення в обох колонках. У яких випадках підкреслені члени речення набувають більш відокремленого,самостійного значення?

1. І солов"ї ,сполохані грозою,                                                2. І сполохані грозою солов"ї
Змовкають понад смутками трави.                                            Змовкають понад смутками трави.
(М.Руденко)

Задивляюсь у твої зіниці,                                                            Задивляюсь у твої голубі й 
Голубі й тривожні,ніби рань.                                                       тривожні,ніби рань,зіниці.
(В.Симоненко)


*Більш відокремленого ,самостійного значення набувають підкреслені члени речення в 1й колонці. Вони виділяються інтонаційно,їхнє значення в реченні підкреслюється.


Робота з підручником: стр.238 параграф 27. Теоритичний матеріал.
- Відокремленими називаємо ті члени речення,які виділяються за змістом та інтонаційно;
- Вони виражають додаткове повідомлення або доповнюють основне твердження;
- Виділяються в усному мовленні паузою, на письмі-розділовими знаками;
- Видокремлюються тільки другорядні члени речення.

                                                             Коментоване письмо.

- Визначте ,чому в поданих реченнях другорядні члени відокремлюються (означення,додатки,обставини)

   1. Незвичайний порядок слів у реченні:
   Із самого малечку в словах рідної мови людина відкриває для себе світ життя,великий і чарівний.(Світ означуване слово (який?) великий і чарівний-відокремлене означення)

   2. Додаткове значення з відтінком причини або протиставлення:
   Знесилений нерівною боротьбою, Хмельницький на раді в Чигирині закликає прийняти підданство московського царя.(Хмельницький (який)-знесилений нерівно. боротьбою)

   3. Дієприкметниковий чи дієприслівниковий зворот:
   Однак молоде крило , очолюване Іваном Богуном , рішуче виступило проти такого акту.
  (Крило(яке) очолюване Іваном Богуном-дієприкметниковий зворот, відокремлене означення)

   1655 року Богун вписав ще одну героїчну сторінку в історію визвольної війни, керуючи обороною Умані (вписав яким способом? керуючи обороною Умані-дієприслівниковий зворот відокремлена обставина)

   4. Мають уточнювальне значення:
    Величезний простір ,(який?) аж під макітренські заплави,ошкірився чорними пеньками (відокремлене означення)

   5. Поширюється словами: внаслідок,завдяки,всупереч,навипадок,особливо,відповідно до
    За довгі роки поневолення України її сусідами , особливо Росією й Польщею,нашій культурі,духовності завдано тяжких ран (відокремлений додаток)


 Д.З.
*Підручник стр.238-240 вправа № 317 (усно)
*впр.№ 318 ,319 (письмово) параграф 27 . Повторити другорядні члени речення, як вони     виділяються на письмі, повторити прикладку параграф 8,9,10,11







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тема:"вставні слова,словосполучення, речення,вставлені конструкції. Тренувальні вправи

Тестові завдання для 8го класу.

27 березня урок з української мови для 8Б,8В класів